szombat, szeptember 25, 2010

Maya-k Belizeből

Legutóbb Canaverel-ben sehol nem voltam szinte, csak neteztem és még így sem tudtam a végére érni a netes dolgoknak. Na de majd ma. A hét eltelt, hamar is meg nem is. Akárhogy is nézem egy hétnek tűnt most. Nem voltam kint, csak egyszer és szorgalmas módon jártam a konditerembe, valamint angolozni is. Nem olyan komoly edzéseket tolok még egyelőre, de alapozok kicsit: tolom a zsírégető programot a futógépen és kisebb súlyokat emelgetek a gépeken. A zsírégető opció nagyon komoly, bekéri az adatokat(súly, életkor, sebesség, idő), aztán gyalogolok vagy 50percet. Az első 10percben úgy leizzadok mintha kimennék kicsit leülni egy padra. Az angolal meg haladok, de nagyon lassan sajnos. Mindig bejönnek az ismétlő feladatok és elveszik az időmet sajnos, de majd csak végig érek rajta lassan.
A héten egy alkalommal voltam kint és az Belize-ben volt. Nem voltam még itt kint, mert hajóval kell a partra menni, és állítólag nincs nagyon semmi. Azért a jó öreg maya-k azért itt és éltek és hagytak hátra egy két templomot, úgyhogy bár nem akartam kimenni, azt gondoltam nem hagyhatom ki. Kicsit messze volt a várostól, ami eléggé szegényecske sajnos, de megérte kimenni. Nem olyan volt mint Cozumelben a romok, ez frankón ilyen lépcsős templomos téma volt, mint amiket a képeken is lehet látni. Képek készültek és vége ki is válogattam, úgyhogy lehet sasolni őket facebook-on. Volt két udvar elkülönítve, körbe a dombos lépcsős templomokkal és ezek közül kettőt meg is lehetett mászni. A legnagyobban volt egy ilyen kör alakú áldozó hely, legalábbis gondlom az volt a funkciója. A templomnak a 'nap isten temploma' nevet adták, szóval gondlom annak áldoztak anno. Tisztára mint az Apocalypto című filmben. A foto-s srác meg is jegyezte, hogy mennyi ember halhatott meg rajta... Belize-ben van még ilyen hely ami nagyobb, de sajnos csak oda az út 2 óra és vissza is annyi. Hogy azt meg tudja nézni az ember, az elsők között kell kiszállni a hajóból, nekem meg a 10órás végzésemmel kicsit nehéz. Így is fél 4kor kerültem vissza a kabinomba.
Hát igen ezzel kezdődtek a gondok. Másnap tréningem volt, és mentem angolozni, illetve utána konditerembe. Konditeremben csak futógépen voltam, mert ezek a sárgák nem, mennek ki a hajóról inkább mennek és ott vannak, ezért gondoltam mivel a héten már emelgettem súlyokat csak zsírt égetek és utána irány az ágy. Aludtam 6 és fél órát, és kipihenten kellet volna ébrednem, de sajnos nem így volt. Felkeltem és atom gyengének éreztem magam. Általában mikor felkelek kell vagy kettő óra mire fel is ébredek, de azalatt a 2 óra alatt is azért érzem, hogy a testemben van erő. Most nem így volt. Egész este mint a lassított felvétel úgy dolgoztam és nem volt valami jó érzés el tudtam volna aludni meló közben. De annak ellenére, hogy lassított felvétel voltam mindennel végeztem és elég hamar. Jó persze nem tip-top takarítást csináltam, de tisztának látszott minden. Amúgy sem lehet rendesen kipucolni a helyet, mert sosem zár be és amint valamit szépen letöröltem rögtön valaki össze gányolja, mert szarik rá. Na szóval elég meglepő volt.
Műszak után ismét gyakorlatozás volt, pedig még nem telet el egy hónap. A magyarokkal úgy volt, hogy mennénk ki halat enni. Costa Maya-n voltunk ahol legutóbb én ettem azt a madár lábat és azt akarták a többiek is megnézni. A gyakorlatozás miatt elmaradt, de én amúgy sem mentem volna mert olyan voltam mint egy robot aksi nélkül, gyakorlatozás után be is dőltem az ágyba. Belőttem az órát, hogy majd este 6 után elmegyek angolozok és megnézem a teremet, de nem bírtam felkelni az órára. Viszont az erő vissza szált belém, úgyhogy minden okés volt.
Bár Canaverel-ban töltöm fel a post-ot még a tengeren vagyok jelenleg. Sajnos a térning központ csak este nyit, ezért valószínű ma már nem megyek angolozni, és terembe sem. Kicsit elment az időm a képek válogatásával. Inkább feltöltöm az aksimat, hogy menjenek a dolgok, mert ma nagyon helyre kell vágni a crew mess-t. Holnap Canaveral és ilyenkor mindig ez van, mert az amerikai köjál jöhet és ezért fel kell arra készülni. Egy évben jönnek kétszer, de nem 3 hónapja voltak. Szerintem idén már nem jönnek, de hát a főnökség az megköveteli. Igazuk is van, mert így talán nem kell majd olyan sokat túlórázni amikor ténylegesen jönnek.


Változott a terv nem megyek netezni, inkább megyek a NASA központba :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése